İLETİŞİM


sevimvepasta@gmail.com











24 Şubat 2011 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI DOLMA...

en sevdiğim yemekler arasında zeytinyağlılar geliyor yemek sofralarına çay sofralarına heryere yakışıyor zeytinyağlı dolma biberi ben arkadaşlarıma ikram ettim çok güzel oldu bende yapmak istiyorum diyorsanız buyrun...

MALZEMELER
  • 1 kilo dolma biber
  • pirinç (ben dolma biber sayısı kadar avucumla pirinç alıyorum ölçüsünü  öyle ayarlıyorum)
  • küçük paket kuş üzümü
  • dolmalık fıstık
  • nane
  • yarım kilo soğan
  • bol zeytinyağı
  • tuz
  • yarım paket knorr zeytinyağlı dolma harcı
  • 1 çay bardağı su
  • yarım demet maydanoz
HAZIRLANIŞI

soğanı doğrayalım sakın bu soğan  çok demeyin lezzet verenlerin başında soğan geliyor zeytinyağını tencereye alıp soğanları ekleyelim kavuralım pirinci yıkayıp soğanlarla beraber kavurmaya devam edelim  yıkadığımız kuş üzümünü fıstığı baharatları ve zeytinyağlı harcı ekleyelim doğradığımız maydanozu ve 1 çay bardağı suyu ekleyip demlenmesi için bırakalım.dolma biberlerin kapaklarını yarım keselim içini temizleyip yıkayalım yıkadıktan sonra içine azcık tuz serpelim soğuyan içten dolduralım tencereye dizelim yarısından daha az su ekleyip kısık ateşte pişirelim afiyet olsun....

Hiç yorum yok: