İLETİŞİM


sevimvepasta@gmail.com











6 Şubat 2011 Pazar

ZELANİK..BOŞNAK BÖREĞİ


Sevgili babaannemin tarifi bu tarifte buram buram çocukluğum kokuyor ne zaman pişirilse bu börek eskilere gidiyorum birden yaramaz bir çocuk oluyorum zelanik'i yerken.Dedim ya küçük olmak çok keyifli :)) sevgili ablamın elinden benim dilimden zelanik tarifi mutlaka deneyin....

MALZEMELER

  • 1/2 kilo mısır unu alt hamuru için
  • 1/2 kilo mısır unu üst hamuru için
  • 1 kilo ıspanak
  • yarım kilo lor yada beyaz peynir
  • tuz 
  • 7 kaşık sıvıyağ
HAZIRLANIŞI
ıspanakları yıkayıp kavuralım peynirimizi ekleyelim soğumasını bekleyelim bu arada Yarım kiloluk mısır unumuzu hamur yoğurma kabına alıyoruz ortalama 2 çay kaşığı tuz ekliyoruz ve una yavaş yavaş su katıyoruz ne sıvı ne katı bir hamur elde ediyoruz  bolca yağladığımız fırın tepsisine elimizle yayıyoruz önceden hazırladığımız ıspanaklı içi yayıyoruz daha sonra kalan mısır unundan daha sıvı bir hamur tutuyoruz ıspanağın üzerine yayıyoruz en son olarak yedi kaşık sıvıyağı üzerine gezdiriyoruz önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına atıyoruz börek suyunu çekmeye başladığında fırından çıkartıp dilimliyoruz sonra tekrar fırına geriye kızarmasını beklemek kalıyor afiyet olsun....

1 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM İNANAILMAZ GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.
ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLER GÖNDERİYORUM.
HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM